Forum Wrota Eberronu
Dungeons & Dragons Online: Stormreach
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kwestionariusz - od zera do bohatera!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wrota Eberronu Strona Główna -> Roleplaying
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makhet
Moderator
Moderator



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica village

PostWysłany: Pią 21:51, 03 Mar 2006    Temat postu: Kwestionariusz - od zera do bohatera!

Drogi graczu. Jeżeli jeszcze nie przeczytałeś artykułu „Aby postacie miały ręce i nogi”, polecam zrobić to przed zagłębieniem się w poniższy tekst. ->

Czym jest kwestionariusz? Masz przed sobą zestaw pytań i punktów wartych przemyślenia, które to mogą naprowadzić Ciebie na trop ciekawej, oryginalnej i żyjącej własnym życiem postaci. Prawdopodobnie na serwerach D&D Online będzie biegać wielu, dajmy na to, krasnoludzkich wojowników. Jeżeli jednak poświęcisz trochę czasu i odpowiesz wyczerpująco na poniższe pytania, to Twoja postać będzie wyróżniać się z tłumu i gwarantuję, że na długo zapadnie Ci w pamięć.

Radzę usiąść spokojnie z kubkiem herbaty, kartką i czymś do pisania ... i uruchomić wyobraźnię.

I. Koncept.
Koncept to zarys postaci, punkt zaczepienia wokół którego będziemy tworzyli postać. Takim konceptem może być po prostu : „chcę stworzyć wojownika”, może to też być „wysoki, dobiegajacy czterdziestki człowiek, brodaty, lekko siwiejący, o przenikliwym spojrzeniu. Utalentowany czarodziej, osoba bardzo inteligentna, spokojna i opanowana”. Koncept to tylko początek, coś co ma pomóc ... i wyewoluować tak, aby dać Ci, drogi graczu, maksimum satysfakcji.

II. Wygląd i cechy fizyczne.
Tą kategorię najlepiej rozbić na mniejsze pytania. Oto one :
1. Jakiej rasy jest Twoja postać, jakiej jest płci i w jakim przedziale wiekowym się znajduje?
2. Jak Twoja postać wygląda, czy jest wysoka, czy jest szczupła, jakiego koloru ma włosy, oczy, czy posiada jakieś znaki szczególne?
3. Postanów sobie, czy Twoja postać będzie silna i wytrzymała, lecz mało zwinna, czy może wręcz odwrotnie? Weź pod uwagę, czy planujesz aby postać często brała aktywny udział w walce, czy raczej jest to ktoś „od myślenia”.

III. Historia i rodzina.
1. Skąd pochodzi Twoja postać? Czy to wioska, miasteczko, czy wielkie miasto? Czy to miejsce bogate, czy biedne? Co jest w nim takiego szczególnego?
2. Kim byli Twoi rodzice, czym się zajmowali (bądź dalej się zajmują). Czy masz rodzeństwo i/lub bliskich krewnych? Czy lubisz swoją rodzinę i wzajemnie, czy też wręcz przeciwnie?
3. Czy skrywasz jakiś mroczny sekret, czy to przekleństwo, ciażące nad Twoją rodziną, czy też zaniedbanie, które doprowadziło do jakiegoś nieszczęścia? Czy wydarzyło się coś, co spowodowało, że musiałeś uciekać?
4. Jakie było Twoje dzieciństwo? Czy odebrałeś odpowiednie wykształcenie, dzięki czemu potrafisz czytać, pisać i liczyć? Czy może też wychowałeś się na ulicy, ledwo potrafisz liczyć, a zasób słownictwa jst ubogi jak u stajennego?
5. Czy był (lub jest) ktoś, kto jest dla Ciebie bardzo ważny? Może to ukochany ojciec, być może daleki wujek, którego czyny jako poszukiwacza przygó nakłoniły Cię do porzucenia prostgo życia?
6. Kiedy spostrzegłeś, że jesteś zdolniejszy niż inni, czy to w walce, czy w dziedzinie, w której się specjalizujesz? Czy jesteś z tego powodu dumny? Czy lubisz hełpić się swoimi umiejętnościami?
7. Jak poprzednie punkty wpłynęły na Twoje emocjonalno-intelektualne umiejętności : inteligencję, mądrość i charyzmę?

IV. Osobowość i przekonania.
1. Czy jest jakiś wzór, któremu chcesz dorównać? Jakis sławny bohater, być może przodek? Czy kiedyś go spotkałeś? Czy okazał się taki, jak w Twoim wyobrażeniu o nim?
2. Kiedy i dlaczego postanowiłeś zostać poszukiwaczem przygód? Czy zdajesz sobie sprawę z ryzyka temu toważyszącego? Czego spodzewasz się po sowich przygodach?
3. Czy obawiasz się czegoś? Masz arachnofobię, a może jesteś nieustraszony? Czy jest jakiś przeciwnik, z którym za nic w świecie nie będziesz walczyć?
4. Jaki masz stosunek do pieniędzy oraz wartościowych rzeczy? Czy masz na ich punkcie obsesję, a może nic dla Ciebie nie znaczą? Jesteś skąpy, czy hojny?
5. Jesteś introwertykiem, czy ekstrawertykiem?
6. Czy jesteś uprzedzony przeciwko jakiejś rasie, systemowi politycznemu, bądź czemukolwiek? A może jesteś bardzo kosmopolityczny? Jak ustosunkowywujesz się do stereotypów typowych dla Twojej rasy i miejsca zamieszkania?
7. Czy Twoja postać jest religijna? Jeżeli tak, to jakie bóstwo uznaje za swego patrona? A może modły składa zależnie od potrzeb, to całego panteonu? Jeżeli nie jest szzególnie religijna, to dlaczego?
8. Czy wierzysz w życie po śmierci? Czy boisz się „wiecznej pustki”?
9. Czy potrafisz zabić? Jeżeli tak, to z jakich powodów?
10. Jaki planujesz charakter dla swojej postaci?
11. Nadszedł czas na przydzielenie współczynników. Dlaczego ma takie, a nie inne? Zastanów się, jak to będzie można odegrać.

V. Profesja.
1. Jaką profesję posiada Twoja postać? Dlaczego ta, a nie inna? Czy wyuczenie się jej sprawiło jej trudności?
2. Czy Twoja postać podchodzi do swojej profesji w sposób wyjątkowy? Być może jest łotrzykiem, który nie przenika cieniami, lecz rusza do boju wraz z resztą, a po walce spokojnie i bez pośpiechu zabiera sięza zamki i pułapki? Być może Twój wojownik nie jest mistrzem miecza, lecz wyśmienitym łucznikiem? Czy kapłan jest wojowniczy, czy też stroni od przemocy i jedynie leczy?
3. Nadszedł czas na przydzielenie atutów i umiejętności. Dlaczego Twoja postać posiada takie, a nie inne? Co z tego wynika? Zastanów sie, jak to będzie można odegrać.

VI. Cele, marzenia i zainteresowania.
Zastanów się, czy Twoja postać ma jakieś wzniosłe (bądź przyziemne) cele, czy do czegoś dąży? Czy marzy o czymś i czy ma jakąkolwiek szansę zrezlizować to marzenie? Czy posiada jakieś zainteresowania i hobby? Muzyka bardów zwiększa umiejetności sojuszników, ale to nie przeszkadza, aby wojownik lubił grywać np. na bębnach, bądź by paladyn pisał wiersze.

VII. Różniste niesamowitości.
Spójrz jeszcze raz na swoją postać. Zapewne masz ją skrystalizowaną w głowe. Zapewne jest taka, jaką chciałeś ją zobaczyć. Jest teraz Twoja.
Możesz ją modyfikować, zmieniać i wyprawiać z nią co tylko chcesz – wedle woli.
Jest juz prawie gotowa i czeka jedynie na ostatnie chuchanie i dmuchanie.
Czeka także na ostatnią z moich porad.
D&D Online : Stormreach to nie jest „prawdziwa” sesja „papierowegp” RPG.
Integralną częśćią tej gry jest walka i niestety postać musi się do niej nadawać. Na szczęście nie trzeba wymyślać „niepokonanych” buildów, ponieważ w pojedynkę nie zdziałą się nic, natomiast w drużynie można sobie pozwolić na posiadanie po prostu dobrej postaci. Nie znaczy to jednak, że Twoja postać może być słaba. Niestety musisz wziąść pod uwagę, że Twoja postać będzie często ryzykować swoim życiem, więc w celu zwiększenia zadowolenia płynącego z gry radzę stworzyć klimatyczną postać, specjalizującą się w swojej dziedzinie. Wojownik nie musi być ruchomym czołgiem, wystarczy, że dobrze się broni i potrafi przyłożyć.
Postać z głębią i własną osobowością potrafi dostarczyć o wiele więcej satysfakcji, niż kolejny „min/max’owy” „perfekcyjny build”.
Przypominam, że nie o to w tej grze chodzi.

Życzę ciekawych i grywalnych postaci!
Do zobaczenia na szlaku,
Makhet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wrota Eberronu Strona Główna -> Roleplaying Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin